Στη ζωή μου άλλαξα πάρα πολλά αυτοκίνητα. Σίγουρα περισσότερα από γυναίκες. Όμως με κανένα αυτοκίνητο δεν έζησα 14 χρόνια (όπως με την δεύτερη σύζυγό μου) ή 30 όπως με την τρίτη (και νυν). Το γεγονός ότι συνεργαζόμουν με εταιρίες αυτοκινήτων, είχα και δική μου, έκανε την αλλαγή πολύ εύκολη.
Το 1988 έγραψα στους 4Τροχούς ένα άρθρο για τα αυτοκίνητα που αγάπησα. Το συμπεριέλαβα μετά 10 χρόνια, συμπληρωμένο, στο βιβλίο μου «Η Τέλεια Διαδρομή». Από τότε ως σήμερα δεν έχω αποκτήσει πολύ σημαντικά αυτοκίνητα (έπαψα να έχω και τις οικονομικές δυνατότητες που μου πρόσφερε η ύπαρξη της διαφημιστικής εταιρίας). Σήμερα θα πρόσθετα στην πρώτη κατηγορία μία εξακύλινδρη BMW coupe, αναβαθμισμένη στα 2800 κυβικά – και πειραγμένη – καθώς και το Subaru Forester Turbo 2,5 XT που οδηγώ τώρα.
Αναπολήσεις
ΜΟΥΣΕΙΟ ΤΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΠΟΥ ΑΓΑΠΗΣΑ. (Προσοχή! Τονίζω το «αγάπησα». Πρόκειται για υποκειμενική επιλογή - όχι για βαθμολογία των «καλύτερων»).
'Ολα τα αυτοκίνητα με τα οποία έχω ζήσει (δεν βάζω τις σύντομες γνωριμίες λίγων ημερών) έχουν μία θέση στη μνήμη μου. Το καθένα φορτώθηκε στιγμές από τη ζωή μου, εμπειρίες, παθήματα - ταυτίστηκε με ανθρώπους, εποχές, καταστάσεις. 'Ομως στο «Μουσείο» μπαίνουν μόνο εκείνα που, σαν αυτοκίνητα, με κέρδισαν, με έπεισαν, με κατάκτησαν.
Μπορεί π.χ. το μικρό Vauxhall Viva που αγόρασα το 1965 να κατέχει ξεχωριστή θέση στη ζωή μου. ('Ηταν το πρώτο ΔΙΚΟ ΜΟΥ αυτοκίνητο.) Αλλά σαν σχεδιασμός και σαν αποτέλεσμα ήταν «ολίγο». 'Ηδη από τους πρώτους μήνες προσπάθησα να το βελτιώσω. (Του έβαλα κάτι αμορτισσέρ Koni και πήδαγε σαν καγκουρώ...) Και μόλις βρήκα τα χρήματα το άλλαξα.
'Οχι πως το δεύτερο ήταν καλύτερο. Θαμπωμένος από την γοητεία των έξη κυλίνδρων, την φήμη της Αγγλικής τεχνολογίας (τότε ήταν πολύ ψηλά οι μετοχές της) το δέρμα στα καθίσματα και το ξύλο καρυδιάς στο ταμπλό, αγόρασα ένα Triumph 2000, που δεν μπορούσε να πάρει τα πόδια του. (Ευγενικό και άνετο, αλλά αργό...) Τέλος πάντων. Μαθαίνει κανείς από τα λάθη του.
'Η, έτσι νομίζει. Γιατί το τρίτο ήταν και το χειρότερο λάθος. Μία Rover 2000 (έχω ξαναμιλήσει γι αυτήν) που με άφηνε τρεις φορές την εβδομάδα. Το τι έχω σπρώξει και ρυμουλκήσει αυτό το αυτοκίνητο, δεν λέγεται. Πιο πολλά χιλιόμετρα έκανε ετεροκινούμενο παρά αυτοκινούμενο.
Εκεί βέβαια με είχαν παρασύρει οι τεχνικές προδιαγραφές (τέλειες στα χαρτιά: εκκεντροφόρος επί κεφαλής, τέσσερα δισκόφρενα, άξονας de Dion) και το γεγονός ότι την αντιπροσωπεία την είχε ένας φίλος γκαρδιακός (καλή του ώρα όπου κι αν είναι!) Αυτά όμως δεν βοήθησαν το αυτοκίνητο στην πράξη!
Ας κάνω μία προσπάθεια να κατατάξω τα αυτοκίνητα της ζωής μου μέχρι σήμερα - κατά την μέθοδο του CAR, με ορισμένες πρόσθετες κατηγορίες.
Πολύ Ενδιαφέροντα:
Porsche 911 Carrera
Renault Alpine A310 V6
Renault 5GT Turbo
NSU 1200TT
NSU Ro80
Ενδιαφέροντα
Renault 11 Turbo
Audi 50GLS
Audi 80GT
BMW 630 CS (Coupe)
Renault 5TS
Ικανοποιητικά
Renault 5 Alpine
Renault 14TS
Audi 100 Coupe
BMW 316
Βαρετά (και απαράδεκτα):
Rover 2000
Triumph 2000
Porsche 924
Audi 100
(Προλαμβάνω απορία: 'Οχι, δεν ήμουν Ωνάσης. Αλλαζα συχνά αυτοκίνητα, αλλά παλιότερα αυτό το χόμπι ήταν προσιτό - ιδιαίτερα αν είχες εταιρία που τα αγόραζε για λογαριασμό σου. Άλλωστε τα αυτοκίνητα κόστιζαν τότε λιγότερο - ακόμα και σε σταθερές τιμές - διότι δεν είχαν τις σημερινές φορολογίες. Για να καταλάβετε: η Carrera μου, το 1975, είχε πληρωθεί 1.050.000 δρχ. - ήταν και Targa! Από κει και πέρα, επειδή η αξία των αυτοκινήτων ανέβαινε συνεχώς (λόγω πρόσθετων φορολογιών), πουλώντας δεν έχανες ποτέ. Διακινούσες - και μεγάλωνες - το ίδιο κεφάλαιο. Μόνο που, από ένα σημείο και μετά, τα επόμενα μου αυτοκίνητα ήταν όλο και μικρότερα, επειδή δεν είχα την δυνατότητα να κάνω σημαντικές προσθήκες στο αρχικό κεφάλαιο).
Μερικές παρατηρήσεις για την κατάταξη: H Porsche 911 κανονικά θα χρειαζόταν δική της ανεξάρτητη κατηγορία. Δεν συγκρίνεται ούτε με τα άλλα της «πρώτης τάξης». Ωστόσο, οι δύο πρώτες κατηγορίες θα αποτελούσαν την συλλογή του (ιδεατού) μουσείου μου. Σε μια μεγάλη αίθουσα τα πρώτα, σε μια δεύτερη τα «ενδιαφέροντα».
Στην έκθεση αυτή θα συνυπήρχαν η ωμή (και λίγο «ανισόρροπη») δύναμη της Porsche, η γρήγορη φινέτσα και άνεση της Alpine, το απέραντο υπερστροφικό κέφι του ΤΤ, η απαλή σιγουριά του Ro80, η οξεία κορύφωση του 5GT turbo και η πιο ευγενική ανάπτυξη του 11 turbo.
Guest stars θα ήταν μερικά καλά αυτοκίνητα που οδήγησα για αρκετό καιρό - χωρίς να τα ζήσω. ('Ενας μήνας δεν φτάνει!) Π.χ.: Alfa Romeo Giulia Super, Fiat 128, Lancia Prisma ie, BMW 735i, Porsche 928.
Προβλέπω μία ερώτηση: Γιατί επαναλαμβάνονται περισσότερο μερικές μάρκες; Είναι θέμα σχέσης με ορισμένους ανθρώπους και αντιπροσωπείες. 'Αλλωστε, όπως έγραψε κι ένας από τους πολλούς επικριτές μου - εγώ δεν είμαι δοκιμαστής! («Από που κι ως που ο Δήμου tester!») Εχω λοιπόν το θάρρος - η θράσος - της υποκειμενικής μου κρίσης και χρήσης!
Και με το κείμενο αυτό (που χρωστούσα) κλείνω άλλο ένα κεφάλαιο από τα αυτοκινητικά μου απομνημονεύματα. Τα οποία πολλούς ερέθισαν και πολλούς ακόμα θα εξοργίσουν. Πάντα ενοχλεί μερικούς το να μιλάς για το πρόσωπό σου και να αναφέρεσαι σε σπάνια, ωραία και ακριβά πράγματα - είτε Ferrari, είτε Rembrandt - όταν υπάρχουν πολλά άλλα, πιο άμεσα προβλήματα. Ωστόσο, ένα μέρος της ανθρώπινης ποιότητας οφείλεται στο γεγονός πως υπάρχουν άνθρωποι που μιλάνε για Ferrari και Rembrandt και Τέλειες Διαδρομές - κάτω από οιεσδήποτε συνθήκες.
Οι πίνακες από τον κατάλογο της μεγάλης έκθεσης "Αυτοκίνητα στην Τέχνη", Μόναχο 1986. Allan d' Archangelo: Highway U.S. 1, No 5 (1962). Arman: Μόνιμο Πάρκινγκ (60 οχήματα, 16,5 μ. ύψος, 1982) και Magritte: Η Οργή των Θεών, (1960).
Thursday, October 25, 2007
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
88 comments:
Από αυτά που περνούν τη βάση, 8 είναι γερμανικά και
6 γαλλικά.
Αν από τα γερμανικά αφαιρέσουμε τα δύο απαράδεκτα και προσθέσουμε τη BMW coupe, το σκορ γίνεται 7-6.
Προσθέτουμε σ' αυτά τα δύο χάλια αγγλικά, κι έχουμε 17, όλα ευρωπαϊκά!
Ευτυχώς Νίκο που, κάποια στιγμή, ανακάλυψες και τα σχιστομάτικα. Κι αν έχω καταλάβει καλά, βρήκες την ησυχία σου (δεν είσαι βέβαια ο μόνος).
ΥΓ Δεν ζήλεψα τη δόξα του broccoli, μην ανησυχείτε.
Η εξακύλινδρη BMW coupe, αναβαθμισμένη στα 2800 κυβικά – αφορά την σειρά 3?
Θυμάμαι μια 325i που είχα την ευκαιρία να οδηγήσω για ένα Σαββατοκύριακο απο Αθήνα- Πόρτο Χέλι και πίσω πριν από καμιά 15αρια χρόνια. Απόλαυση!
Η επιλογή δε της 3αρας κουπέ που με συντρόφευε για 7 συναπτά έτη και 185.000 χιλιόμετρα πριν αντικατασταθεί, οφείλεται ακριβώς στους διθυράμβους του ΝΔ στους 4Τ τότε για το συγκεκριμένο μοντέλο. Είχα σκεφτεί να την κάνω 328i και να την δηλώσω για δίλιτρη, πλην όμως ο χρηματοδότης (μπαμπάς) δεν ενέκρινε την πίστωση. Φεύ!
"(...)Πάντα ενοχλεί μερικούς το να μιλάς για το πρόσωπό σου και να αναφέρεσαι σε σπάνια, ωραία και ακριβά πράγματα - είτε Ferrari, είτε Rembrandt - όταν υπάρχουν πολλά άλλα, πιο άμεσα προβλήματα.(...)" [από το ποστ]
----------------------
Αυτού του είδους οι επικρίσεις προέρχονται από την άγνοια ή και τη μικροψυχία ημών των ασχέτων ή και πολλών ημιμαθών.
Οπως και να το κάνουμε, όταν διαβάζεις κείμενα για ένα τόσο καθημερινό (αλλά απαιτητικό) θέμα, όπως το αυτοκίνητο, που όμως αγνοείς παντελώς, μπαίνεις στον πειρασμό να απαξιώσεις τους γνώστες. (Οσα δεν φτάνει η αλεπου...)
Κι όμως, με τον τρόπο του (το ύφος του) ακόμα και ο τεχνο-Δήμου, φιλοσοφεί, είτε μιλάει για αυτοκίνητο είτε για νανοτεχνολογία.
Για να το πω και αλλιώς: όταν ο Νικόδημος μιλάει για τεχνολογία ξέρει πολυ καλά τι λέει. Εν αντιθέσει προς ορισμένους κρατικοδίαιτους διανοουμένους που τολμούν να αμπελοφιλοσοφούν περί τεχνολογίας, όντας τεχνο-αναλφάβητοι!
Καληπέρα σας,
Με εκτίμηση
Κάπα
antvol
εκείνες τις εποχές (δεκαετίες του 60 του 70 και του 80) τα σχιστομάτικα είχαν ελάχιστα πράγματα να επιδείξουν. Επιπλέον οι αντιπροσωπείες με τις οποίες συνεργαζόμουν ήταν όλες ευρωπαϊκές...
Αλλά και σήμερα αν διάλεγα ελάχιστα σχιστομάτικα θα έμπαιναν στην λίστα....
Καλησπέρα!
Ενδιαφέρουσα η αυτό-αυτοβιογραφία!
Πραγματικά πόσες αναμνήσεις μπορεί να γεννήσει η σκέψη ενός παλιότερου αυτοκινήτου!
Καβγάδες, έρωτες, δουλειές, ταξίδια...
Έχω όμως και μια ερώτηση.
Υπάρχει κάποιο αυτοκίνητο απωθήμενο?
Κάποιο αυτοκίνητο που να ήθελες να αγοράσεις και τελικά δεν το κατάφερες?
Stavros Katsaris said...
Κάποιο αυτοκίνητο που να ήθελες να αγοράσεις και τελικά δεν το κατάφερες?
-------------------------------
Μία νεότερη Porsche;
Περί «σχιστομάτικων» ο λόγος:
Μα και το θαυμάσιο Subaru Forester, «σχιστομάτικο» δεν είναι;
Σημείωση (με την ελπίδα να μπορέσω να προσφέρω μία πληροφορία-δώρο στον αγαπητό ΝικόΔημο, που τόσο αγαπά τις λέξεις και τα αυτοκίνητα):
Η λέξη «Subaru» στα ιαπωνικά σημαίνει «Πλειάδες». Αυτό εξηγεί το κατά τα άλλα ακατανόητο σήμα με τα «αστεράκια» της ομώνυμης εταιρείας.
irlandos
το Forester ανήκει στις λίγες εξαιρέσεις - άλλωστε γι αυτό το επέλεξα!
Το ήξερα αυτό για τις Πλειάδες - είχα διαβάσει πριν από χρόνια μία διεξοδική ανάλυση του τί σημαίνουν τα σύμβολα στα "οικόσημα" των αυτοκινήτων. Βρήκα το Subaru πολύ ποιητικό.
Μπορω με σιγουρια,λογω...προχωρημενης ηλικιας να πω οτι οι μεν φτωχοι πρεπει ν' αλλαζουν ΙΧ καθε 3 χρονια,οι δε πλουσιοι καθε 1 χρονο.
Μικρη ζωη,πολλα αυτοκ...
Συμφωνει το μπλογκ ( sic ) με τους αμερ. δ/γραφους που μονιμα βγαζουν τη BMW 3 σαν το αριστο ΙΧ για οδηγικη απολαυση ?
Παλιά αυτοκίνητα … Από τις ποιο μελαγχολικές στιγμές της ζωής μου είναι εκείνες της τελευταίας βόλτας, πριν τον οριστικό αποχωρισμό, με τον εκάστοτε τετράτροχο σύντροφο.
Ίσως γιατί ποτέ δεν είχα ταλαιπωρηθεί από εκείνα, ποτέ δεν με πρόδωσαν και ποτέ δεν με απογοήτευσαν – όλοι Ιάπωνες Σαμουράι ή γερμανοί Τεύτονες Ιππότες στα μάτια μου, πώς θα μπορούσαν άλλωστε?
5 πωλήσεις προσωπικών αυτοκινήτων (κανένα από αυτά “οικογενειακό”) σε 14 χρόνια, 5 φορές η ίδια ακριβώς, ιεροτελεστία - με το μελαγχολικό τυπικό να τηρείται το ίδιο απαρέγκλιτα κάθε φορά …
Σάββατο απόγευμα επιμελές πλύσιμο, άδειασμα από κάθε προσωπικό αντικείμενο, σχολαστικός καθαρισμός του εσωτερικού, τελευταίος έλεγχος σε ζουμιά, λάστιχα και ηλεκτρικά.
Ξημερώματα Κυριακής, συχνά άυπνος, μια τελευταία νωχελική βόλτα μέχρι το Σούνιο – αναμνήσεις από “εκείνο” το κυνηγητό. Η τελευταία φωτογραφία σε κάποια από τα παρκινγκ της Σουνίου - με φόντο, πάντα, τον κάβο-κολώνες.
Στάση για ανεφοδιασμό - "φούλαρε το" - επιστροφή "στο σπίτι", ξεσκόνισμα, κλείδωμα στο γκαράζ.
Λίγες ώρες μετά, το τελευταίο “καληνύχτα” – από αύριο θα ανήκεις σε κάποιον άλλο.
Τι κρίμα που το ετυμολογικό - σημειολογικό δωράκι «κομίζει γλαύκαν ...»
Πράγματι πολύ ποιητικό και γι’ αυτό και το ανέφερα.
Με την ευκαιρία, ήθελα να σου πω από καιρό πόσο πολύ χαίρομαι πολύ που επανήλθες στα μπλογκς, αγαπητέ μας ΝΔ. Δεν πειράζει που (προς το παρόν; ) είναι μόνο στο dimoutech.
Να είσαι πάντα καλά και να απολαμβάνεις τις Τέλειες Διαδρομές (κυριολεκτικές και μεταφορικές).
Αυτό το κυκλοφοριακό χάλι της Αθήνας σε κάνει να μισείς το αυτοκίνητο.
Προτιμώ ένα γαϊδουράκι στην Ύδρα μα τον Δία.
Αλήθεια κύριε Δήμου πως νιώθετε όταν βλέπετε την σημερινή Μιχαήλ Βόδα;
doctor
Οσο για το κυκλοφοριακο...
τωρα ειναι η καλυτερη εποχη
,με τιβι,αυτοματο κιβωτιο,αρκουδισιο,ποτηρι παγωμενο ή ζεστο ( αφου για ψυγειακι -θερμοθαλαμο χρειαζεσαι SUV )...,φυμε τζαμια να μη σε βλεπει κανενας...
Να 'ταν & ο λεβιες στο τιμονι...
k2825 said...
Από τις πιο μελαγχολικές στιγμές της ζωής μου είναι εκείνες της τελευταίας βόλτας
------------------------------
Δεν θα ξεχάσω τον αποχαιρετισμό μου στην Carrera που πούλησα χωρίς να το θέλω - βασιζόμενος στην δυνατότητα αντικατάστασης. (Οι λεπτομέρειες στο σχετικό post ΕΔΩ.
Έκανα σε ένα Σαββατοκύριακο μία τεράστια διαδρομή στην Πελοπόνησο σε αγαπημένα μέρη: Στυμφαλία-Καστανιά-Γκούρα, Κλειτορία, Βυτίνα-Ολυμπία, Κυπαρισσία - Πύλο, Μεσσήνη - Ταύγετος-Σπάρτη-Πάρνωνας-Άστρος-Άργος.
Ποτέ δεν είχα οδηγήσει τόσο καλά, ποτέ η Carrera δεν ήταν σε τέτοια φόρμα...
doktor
το κυκλοφοριακό στις πόλεις είναι φρικτό - αλλά η Ελλάδα είναι από τις λίγες ευρωπαϊκές χώρες όπου όταν απομακρυνθείς βρίσκεις ακόμα άδειους δρόμους. Ακόμα και στην Αττική!
Καποιοι παλιοι καλοί ειναι AWOL :
genghis,solon,broccoli,liolios,aphro,οι γυναικες του μπλογκ...
Ειχαμε το ιδανικο μεγεθος μα τωρα εχουμε ελλειψεις...
Που ειν' ο Βαγκνερ
που ειν' ο Πουτσινι
που να πηγαν ολοι εκεινοι...
καλησπερα,
1. ΖΗΛΕΥΩ...! (κυριως για Carrera,Alpine, R5GT)
2. Το ROVER 2000 μου ειχε φανει πολυ κομψο τοτε (πιτσιρικας γαρ), δεν ειχα ιδεα απο τις προδιαγραφες, και, το κυριωτερο, το οδηγουσε ο συζυγος της εξαδελφης μου, εγγονης του αντιπροσωπου Ι. Φωστηροπουλου (γνωστου στην οικογενεια ως "νόνου")...γι' αυτον τον αντιπροσωπο μιλας Don ή καποιον αλλο;; Η κορη του Ελση Φωστηροπουλου, θεια μου και νονά μου !!!
(λες στο τελος να βγουμε και συγγενεις ???)
harrygrath
Οι κουβέντες χωρίς γυναίκες είναι more to the point με σαφώς συντομότερα ποστ...
Όσο για τις ελλείψεις, εκείνος με το φουρφούρι τι να'γινε; :-D
Να, κάτι τέτοια διαβάζω, ενθουσιάζομαι κι έπειτα γυρνάω με θλίψη και βλέπω το skoda μου, παρκαρισμένο...
Οδηγος αγορας ΙΧ για 18αρηδες,της γενιας των Ε 700
Αρχιζετε να δουλευετε σε 1 οποιαδηποτε δουλεια με ΙΚΑ,
στα 19 εχετε πιστωση & αγοραζετε το 1ο ΙΧ μεσω τραπεζας με 7ετη εξοφληση.
Απο τα 19 μεχρι τα 77-80 μ.ο ζωης για ανδρες-γυναικες,θα απολαυσετε
8-9 ΙΧ.
Οχι & ασχημα...
Πολυ λιγοι ανδρες ειχαν πανω απο 8 γυναικες ποιοτητας στη ζωη τους...
Καλημέρα!
crossroads
συγγενείς όχι - αλλά κοντινοί. Από πολύ παλιά εγκάρδιος φίλος ήταν (και είναι) ο Πάνος Ζυγουρόπουλος. Τα υπόλοιπα τα ξέρεις. Είχα πάει πολλές φορές στον "Νόνο" στην Βαρυμπόμπη...
ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΣΤΟΥΣ ΕΟΡΤΑΖΟΝΤΕΣ ΣΗΜΕΡΑ!
Καλημέρα και μερσί δι' ευχάς!
Ας μου επιτραπεί μία παρατήρηση: Διακρίνω έναν "απολογητικό" τόνο στο ποστ - προς τι;
Τα πράγματα που επέλεξε να αγαπήσει κάποιος αποτελούν προέκταση του Εγώ του όπως λέγαμε και σε προηγούμενο ποστ (ίσως και να μην το επέλεξε καν, αλλά αυτό όπως είπαμε είναι άλυτο φιλοσοφικό ερώτημα), συνεπώς κάθε ειλικρινές ιστολόγιο οφείλει να καθρεφτίζει αυτήν την πλευρά του ψυχισμού του ιδιοκτήτου του.
Αλλοι στήνουν μπλόγκ γιά τον Παναθηναϊκό, κάτι άλλοι (όψιμοι) γιά να αποκτήσουν εκλογική πελατεία
(και κάτι βλαμμένοι που γνωρίζω γιά την τζαζ)...
ΥΓ Xαρρύλαε, θα προτιμούσα να αγοράζω γυναίκες με επταετή εξόφληση (πάνω στην φαγούρα κατά Wilder), κρίμα που δεν σε γνώριζα τριάντα χρόνια πριν - δεν πειράζει, στην άλλη ζωή...
Μου άρεσε η αυτο-αυτοβιογραφία. Κάτι σαν τους "Δρόμους μου" αλλά με κίνηση. Μου άρεσαν και τα σχόλια που διάβασα για τον αποχωρισμό από τ' αυτοκίνητα που συνδέθηκαν μ' ένα κομμάτι ζωής.
Αν και δεν οδηγώ, περιέργως (;) ορισμένα αυτοκίνητα που πέρασαν από τη ζωή μου μου θυμίζουν με ενάργεια (εν είδει μαντλέν) ανθρώπους και καταστάσεις. Γιατί ειδικά "ορισμένα"; Πρωτίστως επειδή εκεί υπήρχε μια "προσωποποιημένη" σχέση οδηγού και αυτοκινήτου, κι όχι απλώς ένα μέσο μετακίνησης.
Χρόνια πολλά στους εορτάζοντες και τις εορτάζουσες.
:-)
delta_mike said...
Διακρίνω έναν "απολογητικό" τόνο στο ποστ - προς τι;
-----------------------------
Εκείνα τα χρόνια στους 4Τ (και αργότερα στο RAM)δεχόμουν πολλές και σφοδρές επικρίσεις για τα "ακριβά" πράγματα που χρησιμοποιούσα. Η πλειονότητα των αναγνωστών ήταν νέα παιδιά που δεν είχαν τα μέσα ούτε να πλησιάσουν τέτοια ακριβά πράγματα, και που δεν κατανοούσαν ότι μετά από πολλές δεκαετίες σκληρής εργασίας, το νά έχεις ένα καλό αυτοκίνητο ή υπολογιστή δεν σήμαινε πως είσαι ανάλγητος κεφαλαιοκράτης.
Όλη αυτή η αντίδραση (εκ φθονερών αλλά και αριστερών) με είχε βάλει σε θέση άμυνας. Χρειάστηκε μάλιστα μία-δύο φορές να τονίσω ότι τα χρήματα για όσα είχα, δεν τα έκλεψα ούτε καν τα κληρονόμησα.
Ήταν αλλιώς το κλίμα πριν 20 χρόνια...
Καλημέρα και χρόνια πολλά στις Δήμητρες, στους Δημήτρηδες, στους Μίμηδες, στους Τζίμηδες κλπ
Άραγε γιορτάζει και το Jimny (το Suzuki) και οι ιδιοκτήτες του ?
Πολύ προσωπικές και ανθρώπινες, οι διηγήσεις (του κ2825 και του οικοδεσπότη) για την τελευταία βόλτα.
Υπάρχει όμως και κάτι μάλλον χειρότερο, που το έζησα στις 2 Αυγούστου φέτος: Η κλοπή του αυτοκινήτου.
Σε λίγες μέρες θα πάω στην αστυνομία για τη βεβαίωση των τριών μηνών από την κλοπή.
Το αυτοκίνητό μου το έχω πλέον "ξεγράψει". Την κλοπή την έχω χωνέψει. Εκτός από την ταλαιπωρία, την αναστάτωση και το κόστος, με πείραξε που δεν μπόρεσα να πω ένα "αντίο".
delta_mike είπε...
...
Αλλοι στήνουν μπλόγκ γιά τον Παναθηναϊκό, κάτι άλλοι (όψιμοι) γιά να αποκτήσουν εκλογική πελατεία
(και κάτι βλαμμένοι που γνωρίζω γιά την τζαζ)...
---
Για τις δύο πρώτες κατηγορίες συμφωνώ απόλυτα, τι απαράδεκτα πράγματα είναι αυτά, με κάτι τέτοια δυσφημείται κι απαξιώνεται, σιγά σιγά, η μπλογκόσφαιρα ...
Ο/Η Nikos Dimou είπε...
Εκείνα τα χρόνια στους 4Τ (και αργότερα στο RAM)δεχόμουν πολλές και σφοδρές επικρίσεις για τα "ακριβά" πράγματα που χρησιμοποιούσα...
---
Νίκο,
Έχοντας, δυστυχώς, παρακολουθήσει για πολλά χρόνια τις άδικες επιθέσεις που έχεις δεχθεί, και τα τόσα ψέματα που έχουν λεχθεί, φοβάμαι ότι και Βάρτμπουργκ μεταχειρισμένο αν αγόραζες, οι ίδιοι άνθρωποι θα σε κατηγορούσαν για υποκρισία ...
Τελικά, μερικά πράγματα, απλά, δεν αλλάζουν. Και στον τόπο αυτό ο φθόνος κι η συκοφαντία, για όποιον ξεχωρίζει και δεν πλατσουρίζει στον κοινό βούρκο, βρίσκονται στο φυσικό τους περιβάλλον.
Εγραψα σχολιο πριν για τα δυο ωραια ποστ και τις παραφωνιες του harrygrath αλλα δε το βλεπω. Μοντερεισον;
Yin Yang said...
Εγραψα σχολιο πριν... αλλα δε το βλεπω. Μοντερεισον;
-----------------------------
Ακριβώς. Διαφωνίες, ευχαρίστως. Προσωπικές επιθέσεις εναντίον σχολιαστών - όχι.
Yin Yang - αυτά που αναφέρετε ήταν στα παλιά blog. Γι αυτό και έκλεισαν. Θέλετε να κλείσει και αυτό;
Όταν κλείνει ένα blog, ανοίγει ένα "πολιτικό ιστολόγιο".
προσφάτως απέκτησα το πρώτο πραγματικά δικό μου αυτοκίνητο. δεν ξέρω αν θα καταφέρω ποτέ να φθάσω το δικό σας αριθμό συλλογής οχημάτων.
δεν ξέρω πόσα είναι τα χρόνια στα οποία θα πρέπει να αλλάζουμε αυτοκίνητα για να το υπολογίσουμε.
ποικίλλει πιστευω από τις ανάγκες μας , τις δυνατότητές μας και τα γούστα μας.
έχοντας την ατυχία(περί ατυχίας πρόκειται) να οδηγώ τρία και τεσσερα διαφορετικά αυτοκίνητα την ημέρα μόνο για τις ανάγκες της δουλειάς μου, αισθάνομαι σούπερ ικανοποιημένος με το προσωπικό μου αυτοκίνητο πάντως και ευτυχισμένος με την επιλογή του.
πάντως, ως all time αγαπημένο αυτοκίνητο έχω κάποιο που αποκλείεται να βάζατε σε κατηγορία, το renault4!!! καθαρά συναισθηματικοί λόγοι!
Σκεφτηκα οτι η νεα γενιά των Ε 700 θελει καθοδηγηση για να μη πεσει θυμα του σοσιαλκομμουνισμου,οπως δυστυχως συμβαινει ως προς την ελευθερια γνωσης ( ιδιωτ. Παν/μια )
Οι περισσοτεροι θα κυμανθουν στη ζωη τους μεταξυ Ε 700-1000.
Τα ΙΧ που εχουν δοση 150-180 /μηνα για 7 χρονια,χωρις προκαταβολη,ειναι προσιτα...
Και πραγματι,αν πεις σ' ενα φτωχοπαιδο οτι στη ζωη του θα γλεντησει 8 ΙΧ,τον προσδενεις στον καπιταλισμο/πολιτισμο.
Yin Yang - δεν αποκάλεσα εγώ "μπλόκερς" τους μπλόγκερ αλλά οι εκφωνητές του ραδιοφώνου (το έγραψα αυτό) που δεν ξέρουν ορθοφωνία. Ούτε έχω ποτέ μου ειρωνευθεί ή απαξιώσει άλλον ιστολόγο. Ως εδώ. Αν έχετε κάτι να πείτε επί του ποστ, ευπρόσδεκτο.
Η πανηγυρική επιβεβαίωση του "να ψοφήσει ο σκύλος του γείτονα"..
Για να μην πω πως έως να ψοφήσει ο ίδιος ο γείτονας..
Ενώ το υγιές θα ήταν να κάνω τα πάντα ώστε να αποκτήσω και εγώ.
Ετσι, θα 'γαυγίζουνε' μαζί και δεν θα ενοχλεί/ενοχλείται κανένας..
Να λοιπόν που ήρθε ο πρώτος καλοθελητής με το ψευδώνυμο Yin Yang να κατηγορήσει με ψευδείς κατηγορίες. Δεν έχω σβήσει τίποτα από τα "Επίκαιρα" (πηγαίνετε μία σελίδα πίσω - οι νέες καταχωρήσεις απωθούν τις παλιές) και εκεί φαίνεται ότι το "μπλόκερς" (sic) δεν είναι δικό μου αλλά του εκφωνητή του ραδιοφώνου.
Και αφού απέδειξα την κουτοπονηριά - θα σας παρακαλέσω να μην ξανακάνετε τον μάταιο κόπο να γράψετε εδώ σχόλιο.
ΕΣ ΑΥΡΙΟΝ...
Οποιος θελει ξεσαλωνει
εις το Ναυτικο Σαλονι
φατε ματια κοττερα
& θ' αγορασω αργοτερα...
"Επειδη σβηνετε κουτοπονηρα τις σχετικες δημοσιευσεις σας..."
Στην Ελλάδα δεν μπορεί κανείς να κάνει ότι θέλει με τις δικές του ιστοσελίδες, ή ακόμα και στο ίδιο του το σπίτι. Εάν ας πούμε έχω σπίτι στην Ελλάδα και αγοράσω μια άρπα για διακόσμηση, τότε οι γείτονες ή οι καλεσμένοι θα σχολιάσουν: "...πώς το παίζει τώρα κι έχει και άρπα..." λες και ότι κάνει κάποιος αποτελεί "δημόσια δήλωση". Κανείς δεν σ' αφήνει να ζήσεις όπως θέλεις. Απ' ότι θυμάμαι πρόκειται για χώρα με 10 εκατομμύρια άτομα εκ των οποίων οι περισσότεροι με σφιγμένα τα δόντια από μανία να κατακρίνουν τα όσα συμβαίνουν στο τοπικό καφενείο (μιλάμε για άτομα με διεθνείς προοπτικές). Εάν ήμουν ακόμα στην Ελλάδα, θα έκανα μία εμπρηστική δήλωση κάθε πρωί, έτσι για να τους κρατάω απασχολημένους, όπως πετάει κάποιος ροδάκινα στις μαϊμούδες.
Νίκο, είναι ανάγκη να απαντάς σε τέτοια με αμυντικό ύφος; Χάθηκε το "δικιά μου η ιστοσελίδα, λογαριασμό δεν θα σου δώσω τι κάνω".
Τέλος πάντων, στα αυτοκίνητα. Μου φαίνεται ότι ξεχνάει κανείς τους χίλιους παράγοντες που παίζουν ρόλο στην εξέλιξη (η τεχνολογία σήμερα είναι ένας μόνο παράγοντας). Για παράδειγμα, η παρακμή των τριών μεγάλων αυτοκινητοβιομηχανιών των ΗΠΑ λόγω της καταστρεπτικής επίδρασης των (πλουσίων λόγω υπέρογων μισθών) διευθυντών των εργατικών σωματείων. Που έδωσε τελικά στην Toyota στις Η.Π.Α. (η οποία δεν έχει σωματεία), την 1η θέση σε πωλήσεις, σε αμοιβές εργαζομένων, σε προσλήψεις νέων εργαζομένων. Και στο τέλος, μπορεί έτσι, λόγω πλεονάσματος κεφαλαίων και χρόνου, να δούμε από εταιρίες σαν την Toyota να παράγουν όχι μόνο τα καλύτερα οικολογικά ή οικογενειακά, αλλά και το "καλύτερο σπορ αυτοκίνητο" στο μέλλον και τα παλιά να μείνουν για τους νοσταλγούς του James Bond.
Λευτέρης
ΥΓ.
"Εγραψα σχολιο πριν για τα δυο ωραια ποστ και τις παραφωνιες του harrygrath αλλα δε το βλεπω. Μοντερεισον;"
Άμα είχα εγώ το blog θα έγραφα κάνα "Ναι" να τελειώνουμε.
Εσφαλμενη η αναλυση για τη παρακμη του Ντητρόιτ.
Τους εφαγε η φιλεργατικη & φιλανθρωπικη πολιτικη υψηλων παροχων,αλλα & η σκιτζιδικη ποιοτητα.Ομως,παλια,οι εργατες αυτοβιομ ηταν η αριστοκρατια της εργ. ταξης ΗΠΑ.
Πολλοι ειχαν τις κυριες τους νοικοκυρες στο σπιτι & την εβγαζαν μονο με 1 καλο μισθο.
Οι Ιαπωνες εκαναν καλυτερη οργανωση & προσοχη στη ποιοτητα.Καλυτερο ξεκινημα.
Η πτωση του δολλαριου ειναι ο,τι καλυτερο. Το Ντητρόιτ θα ανακαμψει,οπως & το μαντε ιν ουζα...Ο βασικος μισθος πλεον ειναι ιδιος με της GR.
ΝΔ said: Έκανα σε ένα Σαββατοκύριακο μία τεράστια διαδρομή στην Πελοπόνησο σε αγαπημένα μέρη: Στυμφαλία-Καστανιά-Γκούρα, Κλειτορία, Βυτίνα-Ολυμπία, Κυπαρισσία - Πύλο, Μεσσήνη - Ταύγετος-Σπάρτη-Πάρνωνας-Άστρος-Άργος.
-------------------------
Εκανα πρόσφατα ένα μέρος αυτής της ωραίας διαδρομής από το Γεράκι στο Λεωνίδιο μέσω Κοσμά. Στην περιοχή γύρω από τον Κοσμά υπάρχει ένα είδος κέδρου (Αρκευθος η Juniperus Drupacea) που στην Ελλάδα υπάρχει μόνο στον Πάρνωνα. Την πρώτη φορά που έκανα αυτήν την διαδρομή, (ήταν 1979 αν θυμάμαι καλά και ο δρόμος σε αρκετά χιλιόμετρα χωματόδρομος), πρόσεξα και θαύμασα αυτό το δένδρο από την πυραμιδοειδή και συμπαγή εμφάνισή του. Σταμάτησα και πήρα μερικούς σπόρους. Τα δενδράκια που βγήκαν, όταν έφτασαν σε ικανό μέγεθος τα μεταφύτεψα στον Υμηττό. Ενα από αυτά επιβίωσε και έχει φτάσει σε ύψος τέσσερα μέτρα. Κάθε φορά που περνάω με το ποδήλατο το βλέπω και το... χαιρετάω. Υπάρχει όμως ένα μικρό πρόβλημα. Το έμαθα αργότερα όταν διάβασα για το είδος αυτό. Το δένδρο είναι δίοικο, δηλαδή κάνει η αρσενικά άνθη η θηλυκα. Επειδή είναι το μοναδικό του είδους του στην περιοχή, ----είναι σίγουρο ότι δεν μπορεί να πολλαπλασιασθεί.
--------------------
Τελευταίως διάβασα ένα βιβλίο με τίτλο «Από την Βιέννη στα Καλάβρυτα» του Χέρμαν Φρανκ Μαγερ. Θα ήθελα να ξαναπάω στον Πάρνωνα και στις τοποθεσίες που αναφέρονται στο βιβλίο. Με προβληματίζει –όχι μόνο για το συγκεκριμένο ταξίδι- το ότι δεν έχω 4Χ4. Εχω αρχίσει να ψάχνομαι... Πως μπορώ να συνδυάσω 4Χ4 με αυτοκίνητο πόλης. Δεν είναι εύκολος συνδυασμός αυτός!
dion.m. said...
Πως μπορώ να συνδυάσω 4Χ4 με αυτοκίνητο πόλης. Δεν είναι εύκολος συνδυασμός αυτός!
------------------------------
Ούτε δύσκολος. Δεν είναι ανάγκη να καταφύγεις σε ογκώδες (και ενεργοβόρο) 4Χ4. Υπάρχουν τα μικρά (αλλά πολύ αποτελεσματικά στο χώμα) Terios & Suzuki αλλά και τα μεσαία SUV (RAV, Forester, κλπ) που κάνουν άνετα τέτοιες διαδρομές.
"Τους εφαγε η φιλεργατικη & φιλανθρωπικη πολιτικη υψηλων παροχων,αλλα & η σκιτζιδικη ποιοτητα.Ομως,παλια,οι εργατες αυτοβιομ ηταν η αριστοκρατια της εργ. ταξης ΗΠΑ."
Συμφωνώ σ' αυτά που λες, εκείνο όμως που δεν ειπώθηκε αρκετά έντονα τότε (για αποφυγή αντιμαχιών), ήταν ότι η ποιότητα επηρεάστηκε κυρίως από την αδυναμία απόλυσης ανίκανων και τη στασιμότητα στους παλιούς τρόπους παραγωγής, μέσω πίεσης από τα σωματεία (εξασφάλισαν το δικαίωμά τους στην μη-πρόοδο, μη-εξέλιξη κλπ, όπως και στην Ελλάδα).
Ένα άλλο παράδειγμα καταστρεπτικής επίδρασης των σωματείων, ήταν η ολοκληρωτική κατάρρευση της βιομηχανίας μετάλλων στις ΗΠΑ (ειδικά εδώ στο Σικάγο, κλείσανε όλες), η οποία περίπτωση θυμίζει την Pireli στην Πάτρα...
Δεν ήταν οι υψηλές παροχές που τους φάγανε (όντως, υπερβολικές ακούγονταν για εργαζόμενους σε άλλες χώρες), αλλά η έλλειχη προόδου και προσαρμοστικότητας. Πολλοί Managers, βλέποντας τη στενοκεφαλιά των σωματείων και την επερχόμενη καταστροφή, την κοπανήσανε για άλλους χώρους. Το Detroit είναι τώρα 70% μαύροι που ψάχνονται, 20% white trash και 10% πάλαι πότε executives που προσπαθούν να διατηρήσουν την πάλαι πότε καλή τους ζωή σε ορισμένες κλειδωμένες γειτονιές...
"Πολλοι ειχαν τις κυριες τους νοικοκυρες στο σπιτι & την εβγαζαν μονο με 1 καλο μισθο."
Αυτή η τάση έχει αρχίσει να επανεμφανίζεται στην επαρχία, μια και ένας μισθός, όταν τύχει ΚΑΛΗΣ διαχείρισης, είναι όσο και δύο μισθοί με κακή διαχείριση... στην επαρχία όπου το κόστος ζωής είναι το μισό από τις πόλεις, πολλοί έχουν αρχίσει να το εφαρμόζουν αυτό και πάλι. Ειδικά οι γυναίκες το ψάχνουν, μια και βαρεθήκανε να δουλεύουν στη δουλειά + στο σπίτι, οπότε την ψάχνουν στην επαρχία για μια τέτοια κατάσταση...
Η πτώση του δολαρίου δεν πρόκειται να σώσει την GM και τη Ford, μια και η αγορά των ΗΠΑ μειώνεται σε ποσοστό μεγέθους σε σύγκριση με την παγκόσμια αγορά (ανεβαίνει η Κίνα, κλπ). Γιατί να πάρει ο άλλος Ford όταν μπορεί να πάρει καλύτερης ποιότητας ΚΙΑ με λιγότερα χρήματα;
Λέμε ότι η αγορά των ΗΠΑ ήταν η μεγαλύτερη, αλλά όχι πια. Βίβα Ευρώπη τώρα, η οποία Ευρώπη μόλις ξεφορτωθεί τους γραφειοκράτες και συνδικαλιστές, θα φτάσει σε βιωτικό επίπεδο και αγοραστική δύναμη που θα ξεπεράσει τους Αμερικανούς εύκολα. Λογικό θα είναι να επικρατήσουν εκεί τα Ευρωπαϊκά και Γιαπωνέζικα (ποιος λογικός θ' αγοράσει Ford στην Ευρώπη).
Όσο για τα γιαπωνέζικα που κατασκευάζονται στις ΗΠΑ και είναι δεμένα στο δολάριο, το κόστος της μεταφοράς τους είναι απαγορευτικό (πετρέλαιο στα $80) οπότε προορίζονται πια μόνο για την εσωτερική αγορά... και δη τους μέσους και μεγαλοαστούς, οι οποίοι επιμένουν γιαπωνέζικο (αντί για BMW ή Κάντιλακ, αγοράζουν Lexus).
Αφες μπλογκορελλοις,ου γαρ οιδασι κλπ...
Ενα ωραιο τεστ ειναι η συγκριση σηματων ΙΧ.
Αλλα ειναι επιτυχημενα,ευκολομνημονευτα,πιασαρικα,
αλλα ειναι αρχοντοχωριατικα,forgettable & " βλαχικα ".
Πάντως η GM ξαναπήρε τα επάνω της και ξαναπέρασε την Toyota!
Οντως,το σημερινο rat race με παρκαρισμα παιδιων στο σταθμο,ειναι εξουθενωτικο.
Οσο για το Αμερικα,οι Gotham cities NY & LA πρεπει να αδειασουν απο κοσμο.
Διαβαζω οτι γκαρσονιερα στο Μανχατταν εχει $300χ & ευχομαι ...καταρρευση της αγορας.
Ο,τι ειναι σαπιο ή φουσκωμενο πρεπει να τελειωνει.
Οπως & καποιες πανακριβες φιρμες ΙΧ που δεν αξιζουν τα λεφτα τους.
ΣΗΜΑΤΟΚΡΙΤΙΚΗ
Επιτυχημενα
Mercedes
Ferrari
Renault
Citroen
Αποτυχημενα
Audi
Opel
VW
BMW
" Βλαχικα "
Cadillac
Porsche
Rover
Nikos Dimou said...
Ούτε δύσκολος. Δεν είναι ανάγκη να καταφύγεις σε ογκώδες (και ενεργοβόρο) 4Χ4. Υπάρχουν τα μικρά (αλλά πολύ αποτελεσματικά στο χώμα) Terios & Suzuki αλλά και τα μεσαία SUV (RAV, Forester, κλπ) που κάνουν άνετα τέτοιες διαδρομές.
------
Το Forester θα ήταν ιδανικό. Θα το ήθελα όμως με μικρότερο μήκος για συχνή χρήση εντός πόλεως. Το RAV 4 3d, θα ήταν επίσης πολύ καλό, επειδή ήταν και αρκετά βραχύτερο, αλλά περιέργως, δεν το βλέπω στούς τελευταίους καταλόγους και συμπεραίνω ότι δεν εισάγεται.
Το Subaru JIMMY 85 HP Mήκος 3,65 μ.
Το Subaru Grand Vitara 106 HP Mήκος 4,00 μ.
To Terios 105 HP Mήκος 4,05.
Από αυτά μάλλον θα προτιμούσα το Subaru Grand Vitara. Περισσότερο όμως το RAV 4 3d. (Αν έβγαινε). Θα πρέπει να πάρω πληροφορίς από TOYOTA αν βγαίνει και αν εισάγεται κατόπιν παραγγελίας.
Κρίμα που δεν υπάρχει Forester 3d! 50 εκατοστά κοντύτερο με τον κινητήρα boxer, θα ήταν η καλύτερη λύση!
Στην νέα έκδοση του RAV δεν υπάρχει πια το δίπορτο. Η Toyota άφησε το έδαφος ανοιχτό για την θυγατρική της Daihatsu και το Terios είναι πρώτο σε πωλήσεις 4Χ4 στην Ελληνική αγορά!
Διόρθωση Dion.m. - δεν υπάρχει Subaru Grand Vitara αλλά Suzuki
ΝΔ...
-------
Thanks
... αεί διδασκόμενος!
Subaru έγγραφα... Suzuki εννοούσα!...
Ευχαριστώ και πάλι!
Πολύ όμορφοι πίνακες! Μήπως έχετε κάποια διεύθυνση που μοπρούμε να δούμε κι άλλους online?
Για αυτοκίνητα δυστυχώς δεν έχω να πω πολλά. Aν και μ' αρέσει πολύ, σπάνια οδηγώ πλέον. Μόνο rent-a-car. Έχω όμως μια μικρή ιστορία, όταν πρωτοπήγα Αμερική το 2002, η κοπέλα στην Avis μου έδειξε τις φωτογραφίες από τα αυτοκίνητα για να διαλέξω. Κανένα δεν είχα ξαναδεί. "Which one has manual transmition?", ρώτησα, και η κοπέλα με κοίταξε με ένα ύφος "από ποιόν πλανήτη μας ήρθε αυτος".
"Ehm.. What do you mean?" μου απάντησε.
"I'll take this one."
Έδειξα τη φωτογραφία του μαύρου Ford Focus. Τελικά μου έκατσε ένα μπλε...
Καλημέρα!
Candide οι πίνακες είναι σκαναρισμένοι από τον κατάλογο της έκθεσης που έγινε πριν 20 χρόνια. Δεν ξέρω αν υπάρχουν στο διαδίκτυο.
Το ίδιο είχα ζήσει με την Herz στην Νέα Υόρκη το 1969. Από τότε δεν ξαναζήτησα manual...
Harry, στην σηματοκριτική σου νομίζω ότι παρέλειψες τον επιθετιθέμενο ιαγουάρο της Jaguar. Επίσης δεν θα είχα καμμία αντίρρηση για αυτό το φτερωτό αγαλματάκι.
Το σήμα της BMW συμβολίζει μιά έλικα αεροπλάνου, επειδή η εταιρεία ανεπτύχθη κατά τον WWI, κατασκευάζοντας μηχανές αεροπλάνων. Τα χρώματα είναι της σημαίας του κρατιδίου της Βαυαρίας.
Χθες, στο τελευταίο μου σχόλιο (11.43 μ.μ.) σκεφτόμουν Suzuki και έγραφα Subaru! Είχα μόλις γυρίσει από dinner και φαίνεται ότι είχα κάνει κάποιες καταχρήσεις...:-)
Ενα σημα πρεπει να ειναι...οπως ενα αβαταρι,να το εντυπωνεσαι σε σκρολλαρισμα.
Ετσι,τα μπερδεμενα,θολα & ασαφη τρωνε πορτα.
Το #1 αβαταρι εδω μεσα ειναι του Κ2825.
Το #1 σημα ειναι της Μερσεντες.
Οσοι πατε Ναυτικο Σαλονι,μη ντραπειτε να μπειτε στο Sunseeker 62 cabrio του 1,3 εκ. Για τα λεφτα του ειναι...μαπα.
....Και Audi είναι λατινική λέξη και σημαίνει άκου. Αναφέρεται μάλλον στον ήχο της μηχανής(!) Tο σήμα των τεσσάρων κύκλων προέρχεται από το DKW
4x4 στην Αθήνα...
Η αλήθεια είναι οτι αν εξαιρέσουμε τα κτηνώδη αυτοκίνητα των χοντρόσβερκων "επιτυχημένων", ένα μικρό 4χ4 είναι χρήσιμο άν λάβει κανείς υπ' όψη τους άθλιους δρόμους της Αθήνας.
Χωρίς πλάκα.
dion.m.
Τώρα πρέπει να διδάξω λίγο ιστορία.
Το 1899 ο Γερμανός August Horch ίδρυσε μία αυτοκινητοβιομηχανία και την βάφτισε με το ονομά του. Horch που γερμανικά είναι η προστακτική του Hoeren (ακούω): Άκου! Όταν το 1909 αναγκάστηκε να την εγκαταλείψει (βγαίνανε Horch μέχρι το 1938) ίδρυσε μία νέα και την βάφτισε με το όνομά του στα λατινικά: Audi.
H σχέση με την DKW προκύπτει από το γεγονός ότι το 1932 ιδρύθηκε μία κοινοπραξία με το όνομα Auto Union (Audi, DKW, Horch & Wanderer). Μεταπολεμικά η DKW κράτησε και το όνομα Auto Union στο σήμα της, η Audi έγινε ανεξάρτητη και μετά κομμάτι της VW και οι άλλες έκλεισαν.
Ο/Η Nikos Dimou είπε...
dion.m.
Τώρα πρέπει να διδάξω λίγο ιστορία.
---
Νίκο, πες μου σε παρακαλώ, αληθεύει ότι η μάρκα FIAT είναι αρκτικόλεξο της φράσης "Fix It Again Tony";
(ένα αστείο κάναμε, μη ξεσηκωθούν τώρα οι φιατάδες).
antvol
FIAT= Fabbricca Italiana Automobili Torino - αλλά και η λατινική λέξη "ας γίνει".
Fiat lux: Γεννηθήτω Φως.
Μιάς και το ρίξαμε στην ονοματολογία, πρέπει να γίνει μνεία στο brand naming - πολλά μοντέλα (κυρίως ασιατών κατασκευαστών) άλλη ονομασία έχουν στην εγχώρια αγορά, άλλη στην Ευρώπη και άλλη στις ΗΠΑ, οι δε εταιρείες δαπανούν διόλου ευκαταφρόνητα ποσά σε τμήματα "νονών" προς αποφυγήν κακόηχων/προσβλητικών ονομάτων μοντέλων στις κατά τόπους αγορές (ποιός θα αγόραζε Daihatsu Munara λχ;)
Ναι και το Seat Malaga μόνο στην Ελλάδα έγινε Gredos...
Πολύ ενδιαφέρουσα η συζήτηση περί της ονοματολογίας. Ωραία και η ιστοριούλα του Audi. Ευχαριστούμε.
Ως προς τα "κακόηχα" ή παρεξηγήσιμα ονόματα, έχει πλάκα να διαπιστώνει κανείς τη διαφορετική σημασία ενός ονόματος σε διαφορετικές γλώσσες. Αναρωτιέμαι πόσο συχνά να συμβαίνουν τέτοιες γλωσσικές παρεξηγήσεις παγκοσμίως.
Πάντως το Aygo δεν άλλαξε και επέζησε.
dion.m
Για τις συγκεκριμένες διαδρομές στον Πάρνωνα δεν θα χρειαστείτε πλέον 4Χ4. Έχουν αλλάξει πολλά από το 1979. Πριν από 2 χρόνια γύρισα όλο τον Πάρνωνα με ορμητήριο τα Δολιανά και τα Τζίτζινα, και δεν είχα πουθενά πρόβλημα (με Οπελ Βέκτρα). Το καλύτερο μέρος για να ξαναβρείτε τους συγκεκριμένους Κέδρους είναι γύρω από τη Μονή Μαλεβής, με επίσης ανετότατη οδική πρόσβαση.
Ο/Η delta_mike είπε...
(ποιός θα αγόραζε Daihatsu Munara λχ;)
---
Μην είσαι τόσο σίγουρος ...
@Don
Μην ξεχνάμε και το θεϊκό TALBOT SOLARA.
Όταν ήμασταν μικροί , γράφαμε και το απαραίτητο σύμφωνο. :))
Καληνύχτα
antvol said...
"Νίκο, πες μου σε παρακαλώ, αληθεύει ότι η μάρκα FIAT είναι αρκτικόλεξο της φράσης "Fix It Again Tony";
----------
Aυτό μου θύμισε το...
ΔΕΗ:Δεν Εχουμε Ηλεκτρισμό!
OTE:Ούτε Τηλέφωνα Έχουμε!
Είδα σε DVD την "Πτώση" (την είχε το Βήμα) και μαύρισε η ψυχή μου. Όχι τόσο με τον τρελό Χίτλερ αλλά με τους πιο τρελούς που τον θεοποίησαν. Η κυρία Γκαίμπελς σκοτώνει τα έξη παιδιά της για να μη ζήσουν μετά τον Ναζισμό - τι σκηνή...
Ο/Η Nikos Dimou είπε...
Είδα σε DVD την "Πτώση" (την είχε το Βήμα) ...
---
Εξαιρετική ταινία, πράγματι, τη βλέπεις και σου σφίγγεται η ψυχή.
Και φορερή ερμηνεία από τον Bruno Ganz.
Ειχα δει τη ταινια σε...κασετα,πολυ παλια...
Ειναι ελαφρια & δασκαλίστικη,οσο για το φαινομενο της αυτοκτονιας προ του εχθρου,ειναι...παναρχαιο.
Απο Ελληνες & Εβραιους μεχρι Σουλιωτισσες & Ιαπωνιδες...
Μακαρι & οι ντοπιοι Καρα κλπ να ορκιζονταν οτι αν αναγνωριστει Μακεδονια θα αυτοκτονησουν...
Μακαρι...
antvol said...
Ο/Η delta_mike είπε...
(ποιός θα αγόραζε Daihatsu Munara λχ;)
----
Μην είσαι τόσο σίγουρος ...
--------------------------
Το οποίο μου θυμίζει πρόσφατη σκηνή σε ταξί:
- "τουρκολίμανο παρακαλώ"...
ταρίφας: "ε, όχι και τουρκολίμανο ρε φίλε, εννοείς μικρολίμανο!"...
- "καλά, τότε Μουνιχία!!"...
(κάγκελο ο ταρίφας)
Νίκο,
Καταπληκτικό το Der Untergang, μεγάλη ηθοποιός αυτή που υποδύετο την Μάγδα Γκέμπελς, όπως και όλο το καστ, όλη η παράνοια του ναζισμού σε τρείς παρά κάτι ώρες...
Με την ταινία αυτή και με πλήθος ντοκυμαντέρ που έχω δει σε γερμανικά κανάλια στην δορυφορική φαίνεται ότι η Γερμανία κοιτάει το παρελθόν της με σοβαρότητα και ταπεινότητα χωρίς υστερίες και υπερβολές, αναρωτιέμαι πότε - και αν - αυτό θα γίνει ποτέ εδώ στην χώρα του όλοι - μας - φταίνε...
Iρλανδος...
Ευχαριστώ για το σχόλιο 10.40.
-----------
Nikos Dimou said...
Η κυρία Γκαίμπελς σκοτώνει τα έξη παιδιά της για να μη ζήσουν μετά τον Ναζισμό - τι σκηνή...
Είχα δεί το έργο στον κινηματογράφο. Η πράξη της κας Γκαίμπελς, ηταν η υπέρτατη ύβρις. Περέβη τον ρόλο της μητέρας και παρενέβη βίαια στο μέλλον των παιδιών της παίζοντας τον ρόλο του θεού!
Η απόλυτη υπέρβαση του Απολλώνιου μέτρου! (Και της Χριστιανικής ταπεινοφροσύνης).
Eγω μολις ειδα τα << φωτα της πολης >> και γλυκαθηκε η ψυχη μου
H ταινία είναι του 2004 (άρα Χάρη αποκλείται να την είδες παλιά σε κασέτα) ο Γερμανικός τίτλος είναι Der Fall και ο Αγγλικός Downfall.
Ισως ηταν " Οι τελευταιες μερες του Χ." ή περιπου...
Το κακο με τετοιες ταινιες ειναι οτι ο κοσμος παθαινει Μιθριδατισμο... & δεν αναγνωριζει τα Χιτλερακια που υπαρχουν σημερα...
Αυτοκινητοβαφτίσια
Πριν μερικά χρόνια η General Motors παρουσίασε την περίφημη Buick LaCrosse.
Το όνομα σύντομα αποσύρθηκε διότι στην αργκό των Γαλλόφωνων Καναδών του Κεμπέκ LaCrosse σημαίνει εφηβικός αυνανισμός.
Την άνοιξη του 2005 η Toyota Canada παρουσιάζει τη βελτιωμένη έκδοση της Celica με όνομα Toyota Celica Tsunami. Το φθινόπωρο το όνομα αποσύρθηκε άρον-άρον...
Στην Toyota πρέπει να προσλάβουν την αθανασία ή κάποιον Γαλλομαθή τέλος πάντων - το MR2 προφέρεται κάπως σαν merde, σκατά δηλαδή.
Η Ford ποτέ δεν ενοχλήθηκε επειδή το Ford Pinto που έβγαζε στα ‘70ς, σημαίνει «Φορντ Πέος» σε πολλές πορτογαλόφωνες περιοχές.
Ομοίως και η Mitsubishi με το Pajero της, «αυνανιστής» για πολλούς Ισπανόφωνους.
Ούτε η Opel πτοήθηκε όταν έμαθε ότι Ascona σημαίνει γυναικεία γεννητικά όργανα στη Βόρεια Ισπανία και Πορτογαλία.
Αντιθέτως η Honda άλλαξε το όνομα Fitta διότι στην Σκανδιναβική αργκό σημαίνει αυτό που σέρνει καράβι.
Ομοίως έπραξε και η Mazda που άλλαξε όνομα στο LaPuta (η πουτάνα στα Ισπανικά).
Η Chevrolet Nova για τους Ισπανούς σημαίνει η Chevrolet που δεν πάει, που δεν τραβάει.
Η Rolls Royce απέσυρε το όνομα Mist συνειδητοποιώντας ότι ο Γερμανοί πελάτες της δεν θα ήθελαν μία Rolls Σκουπίδι.
Παντως τα περισσοτερα σηματα ειναι πατατες,ενας διαφημιστης θα απερριπτε το 80% αυτων...
Andy χειρότερα! Mist Γερμανικά θα πει κοπριά - και κατ'επεκτασιν... σκατά.
(Όπως gift γερμανικά είναι το δηλητήριο...).
"ΔΕΗ:Δεν Εχουμε Ηλεκτρισμό!
OTE:Ούτε Τηλέφωνα Έχουμε!"
ΟΣΕ: Ούτε σιδηρόδρομο έχουμε
ΕΟΤ: Έχουμε όμως τουρισμό.
"Διαβαζω οτι γκαρσονιερα στο Μανχατταν εχει $300χ & ευχομαι ...καταρρευση της αγορας."
Όποιος έρχεται Αμερική για γκαρσονιέρα θέλει ψυχίατρο. Το ίδιο και όσοι δεν αγοράζουν μεταχειρισμένο αμάξι στις ΗΠΑ (το μεταχιερισμένο, ακόμα και με 1000 χιλιόμετρα στο κοντέρ, πουλιέται στη μισή τιμή).
Με τόσο χώρο εδώ πέρα... στα προάστεια και σε μικρές πόλεις αγοράζεις μονοκατοικία με ένα στρέμα κήπο και 4 υπνοδωμάτια με 150 χιλιάρικα, και πάνε και δίνουνε ορισμένοι 1 εκατομμύριο για ποντικοφωλιά στην πόλη.
Πρέπει βέβαια να πω ότι οι μεγάλες πόλεις, ειδικά οι Αμερικάνικες, είναι γεμάτες με χιλιάδες βαρετές δραστηριότητες και βαρετό κόσμο. Κάθε ένας τους διαρκεί 5 λεπτά. Οι πιο βαρετοί είναι οι Νεοϋορκέζοι που το παίζουν "καλλιτέχνες" ή "διανοούμενοι" (βρίσκονται στο ίδιο επίπεδο με 14χρονο Κνίτη στην Πατησίων, αλλά τα λένε στα εγγλέζικα). Οι Καλιφορνέζοι, εάν προσέξεις τι λένε, θα πεθάνεις στο γέλιο, οπότε τουλάχιστον έχουν πλάκα.
My two cents στην ονοματολογία που ξεκίνησε:
Π.Α.Σ.Ο.Κ.: Πατέρα Αναπαύσου, Συνεχίζω Ολοκληρωτική Καταστροφή!
Το έλεγε ο πατέρας μου, φανατικός Νεοδημοκράτης, -R.I.P.- για τον Ανδρέα.
Επίσης στην Βραζιλία που είχε μεγαλώσει τα OPEL τα έλεγαν Ιμπάλα (προφέρεται m, p, όχι b, δεν είναι η μπάλα, οέο). Το Ιμπάλα ήταν ένα είδος ελαφιού -αν θυμάμαι καλά.
Τα NISSAN στην Ιαπωνία τα λένε PULSAR. Όταν είχα ένα NISSAN (ήταν το SUNNY, το ηλιόλουστο) και έψαχνα μεταχειρισμένα ανταλλακτικά, νόμιζα ότι με κορόιδευαν κάθε φορά που έβλεπα το καλλιγραφικό P στη μάσκα.
Άντε, με συγχύσατε νυχτιάτικα με τα πορσικά και τα υπόλοιπα. Πως να οδηγήσω το Accent (προφορά!) αύριο;
Των windows vista θα γευτώ λειτουργικότητα. Των windows vista θα νιώσω γλύκα. Θα ζήσω.
Θα ήθελα να κάνω μια άτοπη ερώτηση που έχει να κάνει με τα αυτόματα αυτοκίνητα (μιας που ψάχνεται όλη μου το σόι για αυτοκίνητο) και στην Κύπρο -όπου ζω- είναι πολύ διαδεδομένα, λόγω της εισαγωγής μεταχειρισμένων αυτοκινήτων εξ Ιαπωνίας με όλα τα εξτρά, και αυτόματα. Ο αδερφός μου απορρίπτει τη λύση του αυτόματου, γιατί λέει πως όταν "νεκρώσει" η μηχανή δεν μπορεί να ξεκινήσει με τον πατροπαράδοτο τρόπο της νεκρής ταχύτητας, του σπρωξίματος κλπ....Αληθεύει, και είναι τόσο χρήσιμη αυτή η ιδιότητα των χειροκίνητων που πρέπει να με κάνει να μην πάρω αυτόματο;
Βρέντζος
ο αδελφός σας πρέπει να μιλάει για παλιά αυτοκίνητα - σήμερα κανένα σύγχρονο μοντέλο δεν επιτρέπεται να παρει μπρος με αυτόν τον τρόπο - το λιγότερο που θα πάθει είναι να καταστρέψει τον καταλύτη.
Για τα αυτόματα αυτοκίνητα έχω κάνει ειδικό ποστ - πηγαίνετε λίγο πίσω.
Μουσείο Κλασικού Αυτοκινήτου
http://www.phaetonmuseum.gr/
"Η πτώση του δολαρίου είναι ότι καλύτερο. Το Ντητρόιτ θα ανακαμψει,οπως & το μαντε ιν ουζα...Ο βασικος μισθος πλεον ειναι ιδιος με της GR."
Ο Χαρρύλαος συγκρίνοντας έχει στο μυαλό του τον "βασικό μισθό" του GR νονού της νύχτας.
Πάντως όσο και να πέσει το δολάριο πάλι η Κίνα και η Ινδία θα είναι πιο φτηνές.
Όταν προσφέρεις την ίδια τεχνολογία και ίδια ποιότητα οι χώρες με φτηνότερους μισθούς θα επικρατήσουν στην παραγωγή.
===========================
Λεύτερη,
οι χαλυβουργίες έκλεισαν σιγά σιγά γιατί οι Ασιάτες έκαναν dumping (πωλούσαν κάτω από το κόστος) στην Αμερικάνικη αγορά.
Το ίδιο έγινε και στις μνήμες υπολογιστών με αποτέλεσμα να κλείσουν κι αυτές οι μονάδες παραγωγής στην Αμερική πράγμα που δεν είχε καμιά σχέση με ακριβά εργατικά μια και τα εργοστάσια αυτά ειναι αυτοματοποιημένα.
"Γιατί να πάρει ο άλλος Ford όταν μπορεί να πάρει καλύτερης ποιότητας ΚΙΑ με λιγότερα χρήματα;"
Ατυχής η σύγκριση.
Δεν υπάρχει πιο junk ποιότητα εισαγόμενο αυτοκίνητο στην Αμερική από το KIA.
Είναι συναρμολόγημα με τσίχλα.
To Hyundai θα ήταν πολύ καλύτερη επιλογή.
Επίσης μην υποβαθμίζεις τόσο την ανοδική ποιότητα των αμερικανικών αυτοκινήτων.
Η Toyota στην μεγάλη μακρόχρονη επιτυχία της αρχίζει να αγνοεί τα μαθήματα ποιότητας που πρώτη εκείνη δίδαξε.
Επίσης αδιαφορεί για το service των dealers.
Το δεύτερο αυτοκίνητό μου ήταν Toyota στην δεκαετία του 80 και δεν υπάρχει πιο αξιόπιστο αυτοκίνητο αλλά σήμερα υπάρχουν ορισμένα συνεχιζόμενα προβλήματα ποιότητας.
Post a Comment